Osteopathie bij senioren

Verouderen is een natuurlijk proces waarbij o.a. de elasticiteit van het bindweefsel verandert. Hierdoor kan herstel minder snel en effectief plaatsvinden en wordt het lichaam vatbaarder voor verstoringen door een verkeerde beweging bijvoorbeeld. Hierbij worden vaak de spieren en gewrichten getroffen. Er kunnen bijgevolg klachten optreden zoals algehele stijfheid, rug- en nekpijn, hoofdpijn of gewrichtspijn.

Een osteopaat kan door onderzoek vaststellen waar de bewegingsblokkades zich voordoen en deze effectief gaan behandelen.

Veel ouderen kampen met een medische voorgeschiedenis zoals een operatie, een doorgemaakte ziekte of aanhoudende blessure, die het lichamelijk functioneren kan beïnvloeden. Hierdoor kan er sprake zijn van een bewegingspatroon die klachten voor gevolg heeft. Ook bij een moeizaam herstel na een operatie of tijdens een revalidatieproces kan een osteopathie behandeling ondersteuning bieden.

• Rugklachten

• Nekklachten

• Gewrichtsklachten

• Spierpijn

• Duizeligheid

• Maagklachten

• Buikklachten

• Obstipatie

• Vermoeidheidsklachten

• Uitstralingspijn

• Hernia klachten

Heeft u last van 1 van bovenstaande klachten? Of heeft u andere klachten ?
Neem gerust contact met ons op en dan helpen we u graag verder!
Osteopathie Verbrugghe is gelegen in Oostduinkerke - bad op de Albert I Laan 109

Osteopathie : Oostduinkerke - Koksijde - Veurne - Nieuwpoort - De Panne - Middelkerke - Diksmuide

Osteopaat Bastian Verbrugghe - Albert I laan 109 8670 Oostduinkerke - Calonnegracht 3 8630 Veurne

Tel. : 0493 71 37 94 - info@praktijkvitalus.bewww.praktijkvitalus.be
© copyright 2016 - Bastian Verbrugghe.